SR1 to najmniejszy skuter w ofercie tego chińskiego potentata na rynku motocykli. W Polsce dostępny jest jeszcze maksiskuter SR4. Klienci w innych krajach mają jeszcze do dyspozycji na przykład 250-tkę. Skutery Voga udowadniają, że firma jest mocnym graczem nie tylko na rynku adwenczerów.
Tutaj mały Voge nie ma się czego wstydzić. Jest nowocześnie, zgodnie z trendami, a przy tym oryginalnie. Ostro poprowadzone krawędzie nadają maszynie nieco zadziornego, agresywnego wyglądu. Plastiki są dobrej jakości i dobrze spasowane. Mała szybka spełnia swoją rolę, zwłaszcza, że skuter nie jest skonstruowany z myślą o jeździe z dużymi prędkościami. To przecież 125-tka. Jedynie podczas zimnych, deszczowych dni narzekałem na brak wyższej szyby. Na szczęście takie są już w ofercie firm akcesoryjnych.
Komfort
Pod tym względem również jest dobrze. SR1 zapewnia wygodę porównywalną z maksiskuterami klasy 125. Dobrze będą czuć się na nim kierowcy o wzroście do 180 – 185 centymetrów. Wyżsi mogą mieć problem z odpowiednim ułożeniem nóg, pomimo wysuniętych podestów. Mocnym atutem jest kanapa, na którą nie narzekałem nawet podczas pokonywania dystansu kilkudziesięciu kilometrów.
Serce
11,6 konia mechanicznego i 11 Nm maksymalnego momentu obrotowego nie stawiają SR Jedynki w czołówce skuterów klasy 125, ale są wystarczające do zapewnienia skuterkowi dynamiki pozwalającej na dynamiczne ruszanie spod świateł i wtapianie się w ruch miejski. Realna prędkość maksymalna jest na poziomie 105 – 110 km/h. Sporą część drogi do pracy pokonywałem obwodnicą, ale jednak to w mieście i na zwykłych drogach skuter czuje się jak ryba w wodzie. Najlepsza jest dynamika w przedziale prędkości do 70 – 90 km/h.
Podsumowanie
Voge SR1 kusi nie tylko atrakcyjną ceną, wynoszącą 14 900 zł. Za tę kwotę potencjalny nabywca otrzymuje nie tylko dobrze skonstruowany i wykonany pojazd, ale również dwukanałowy ABS, który nadal nie jest standardem w tej klasie. Ponadto kontrolę trakcji, gniazdo do ładowania telefonu, komfort oraz niskie koszty eksploatacji. Podczas ponad miesięcznego miejskiego testu skuter zanotował spalanie na poziomie 2,1 l/100 km.
Voge SR1 – dane techniczne
Silnik: | czterosuwowy, jednocylindrowy, chłodzony cieczą |
Układ i rozrząd: | SOHC |
Pojemność skokowa: | 124,9 cm3 |
Zasilanie: | wtrysk paliwa Bosch |
Moc maksymalna: | 8,5 kW / 7500 obr./min |
Moment obrotowy: | 11 Nm / 6000 obr./min |
Skrzynia biegów: | automatyczna, CVT |
Zawieszenie przednie: | widelec hydrauliczny teleskopowy o śr. 31 mm, skok 93 mm |
Zawieszenie tylne: | podwójny amortyzator sprężynowy o skoku 103 mm |
Koła i opony: | 110/70 R14 i 130/70 R13 |
Hamulec przedni: | tarcza hamulcowa o śr. 240 mm oraz dwutłoczkowym zaciskiem |
Hamulec tylny: | tarcza hamulcowa śr. 220 mm |
Wymiary (dł./szer./wys.): | 1 945/740/1 265 mm |
Rozstaw osi: | 1 320 mm |
Wysokość kanapy: | 775 mm |
Masa: | 139 kg |
Zbiornik paliwa: | 8 l |
Normy: | Euro 5 |
Elektronika: | oświetlenie full LED, kolorowy wyświetlacz, kontrola trakcji, ABS |
Cena: | 14 900 zł |