Motocykle skonstruowane z lat doświadczeń
Poznaj ekscytującą opowieść o początkach, rozwoju i światowej ekspansji marki VOGE - nowego na polskim rynku brandu motocykli.
Technologia rozwija się w tempie, za którym trudno nadążyć najwybitniejszym umysłom. Maszyny produkują maszyny. I są w tym idealne. Komputer sterujący w robocie produkcyjnym jest jak rzemieślnik, który zna się na swojej pracy, rzadko się myli i daje wzorcową jakość. Dzięki robotyzacji i automatyzacji procesów, powstają perfekcyjnie dopracowane, w pełni bezpieczne produkty, które na ostatnim etapie produkcji poddawane są najważniejszemu z testów – testowi konsumenta. Właśnie tak zaczyna się opowieść o marce VOGE. Ale zacznijmy od początku…
Koncern Loncin i jego droga do VOGE
W 1993 roku powstała grupa Loncin Industrial Group Co. Ltd. Chińczycy otworzyli fabrykę, która szybko zaczęła produkować silniki motocyklowe na zlecenie wielu producentów pojazdów. W 1999 roku, w Loncin ruszyła produkcja pojazdów pod własnymi markami. Specjalizacja i dbałość o wysoką, powtarzalną jakość komponentów zapewniły firmie dynamiczny wzrost i pomogły w nawiązaniu istotnych relacji biznesowych.
Niecałe 12 lat od startu produkcji, koncern podpisał umowę z BMW, obejmującą produkcję silników (na ich licencji produkowane są do dziś). Mowa o kilkudziesięciu tysiącach motocykli BMW, do których jednostkę napędową wyprodukowano w Chinach! Kolejna dekada przyniosła nowe kontrakty, w tym ostatni z MV Agusta, co pozwoliło aktywniej inwestować we własną linię produktów - motorowerów, skuterów, motocykli i quadów. Milowym krokiem w rozwoju koncernu Loncin była strategia wejścia na rynek światowy z produktami jakości premium, oferowanymi pod marką VOGE.
Jakość premium nie tylko w segmencie 300 ccm
Lata współpracy z doświadczonymi producentami motocykli oraz własne biuro projektowo-badawcze, zatrudniające ponad 200 ekspertów z różnych dziedzin (m.in. produkcji, designu i nowych technologii), skłoniły kadrę zarządzającą do stworzenia marki motocykli klasy premium o nazwie VOGE. Na bazie zgromadzonych doświadczeń, producent zaprojektował modele w kategoriach: adventure, classic, sports i naked. Ich premiera odbyła się w 2018 roku podczas targów Motorcycle Expo w rodzimym mieście Chongqing. Zarówno odwiedzający stoisko, jak i przedstawiciele mediów od razu zwrócili uwagę na europejski wygląd motocykli oraz wysoką jakość materiałów i komponentów.
Pojazdy VOGE cieszą się dużą popularnością w Azji, Afryce i Ameryce. Zainteresowanie nimi ciągle rośnie, więc dystrybutorzy wprowadzają markę na kolejne rynki. W Europie pojazdy VOGE dostępne są od 2018 roku w licznych punktach dealerskich m.in. we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Grecji, Wielkiej Brytanii czy w Niemczech. Na europejskim rynku kupić można obecnie 7 różnych modeli motocykli w klasach pojemnościowych od 300 do 650 ccm, a także 1 motocykl elektryczny. Nieprzerwanie trwają prace nad kolejnymi maszynami. Plany obejmują m.in. wysoce zaawansowane konstrukcje z mocniejszymi jednostkami napędowymi.
Marka VOGE w Polsce
W 2019 roku, GRUPA BMB SP. Z O.O. SP. K. - właściciel rozpoznawalnych wśród motocyklistów marek Barton Motors czy Moretti Parts, podpisał list intencyjny z koncernem Loncin Industrial Group Co. Ltd. na dystrybucję pojazdów VOGE na rynku polskim. W aktualnej ofercie polskiego importera znajdują się:
-
pojazdy na kategorię A1 i B o pojemnośći 125 cm3:
- naked VOGE 125 R,
- skuter VOGE SR1 -
maxi skuter:
- VOGE SR4 MAX/T -
seria 300 cm3:
- klasyczny VOGE 300 AC,
- dual-sport VOGE 300 GY RALLY -
seria 500 cm3:
- turystyczny VOGE 500 DS,
- klasyczny VOGE 500 AC -
singiel:
- turystyczny VOGE 650 DSX -
seria 525:
- turystyczny VOGE 525 DSX,
- scrambler VOGE 525 ACX -
NOWOŚĆ:
- ADV VOGE 900 DSX
Motocykle VOGE stale biorą udział w recenzjach polskich redakcji motocyklowych i zdobywają pochlebne opinie. Pozycjonowanie marki na polskim rynku pozostaje wierne angielskiemu oryginałowi:
VOGE. Spark your dream.
VOGE. Rozpal swoje marzenia.